Imago-onderzoek
- I
Met het Imago-onderzoek geven wij u onder meer inzicht in:
- de concurrentiepositie/concurrentiekracht van uw opleiding/hogeschool/universiteit;
- de motieven waarom leerlingen havo-5 wel en vwo-6 wel of juist niet kiezen voor uw opleiding/hogeschool/universiteit;
- het imago van uw opleiding/hogeschool/universiteit en van de andere (concurrerende) opleidingen/hogescholen/universiteiten.
Bij het uitvoeren van het Imago-onderzoek kiezen we meestal voor een mix van :
- kwantitatief onderzoek waarbij wij leerlingen havo-5 en vwo-6 (die voor uw opleiding/hogeschool/universiteit zouden kunnen kiezen), de eerstejaars studenten en de medewerkers van uw opleiding/hogeschool/universiteit een online vragenlijst laten invullen;
- en kwalitatief onderzoek waarbij wij van onder meer decanen en mentoren van havo- en vwo-scholen van ‘potentieel toeleverende VO-scholen’ en leerlingen havo-5 en vwo-6 een diepte–interview afnemen.
Het uitvoeren van Imago-onderzoek is per definitie maatwerk en vandaar dat wij graag (vrijblijvend) langskomen om uw onderzoeksvraag te bespreken. We stellen daarna graag een passend (en vrijblijvend) onderzoeksvoorstel op.