Imago-onderzoek
- I
Imago-onderzoek
Uiteindelijk gaat het bij een imago-onderzoek meestal om de vraag: Hoe kan de school meer studenten trekken?
Met een Imago-onderzoek geven wij u meer inzicht in:
- de concurrentiepositie van uw school;
- de redenen waarom examenkandidaten kiezen voor uw school dan wel voor andere (concurrerende) MBO-scholen in de regio;
- het imago van uw school en van de andere (concurrerende) MBO-scholen.
Bij het uitvoeren van het Imago-onderzoek kiezen we meestal voor een mix van:
- kwantitatief onderzoek waarbij wij de onderzoeksgroepen een online vragenlijst laten invullen;
- en kwalitatief onderzoek waarbij wij diepte–interviews houden met bijvoorbeeld decanen/mentoren van VO-scholen.
Het uitvoeren van Imago-onderzoek is per definitie maatwerk en vandaar dat wij graag (vrijblijvend) langskomen om uw onderzoeksvraag te bespreken. We stellen daarna graag een passend (en vrijblijvend) onderzoeksvoorstel op.
Meer informatie
Voor meer informatie kunt u hier de brochure downloaden. Zie pagina 12 van deze brochure voor het Imago-onderzoek.